Wat is funnelmarketing?

Outboundmarketing is nog steeds de ster aan het marketing-firmament. Het enige nadeel is dat deze aanpak vaak aan efficiëntie mist. De meeste prospects lopen niet meteen warm van cold calling.

Wat als we cold calling kunnen 'opwarmen' d.m.v. funnelmarketing waarbij je de bezoeker via welbepaalde stappen richting conversie leidt? 

It all started with 
outbound marketing 

Outbound marketing is de traditionele  push-strategie binnen de marketingwereld.

Voorbeelden van outbound marketing zijn: cold calling, outbound e-mails, beurzen, radio- en TV-spots… deze aanpak is zeker niet de goedkoopste, maar kent wel een groot bereik.

And what about inbound marketing?

Bij inbound marketing trek je de aandacht van potentiële klanten met een pull-strategie. Door in te spelen op hun behoeften met waardevolle content bied je een oplossing voor een bepaald probleem. 

Voorbeelden van inboundmarketing zijn: blogs, social media campagnes, SEM, ebooks, viral video’s...

Zo bereik je veel gerichter jouw doelgroep en behaal je sneller jouw ROI.

Funnelmarketing voor warme leads

Op het eerste zicht lijkt inboundmarketingthe way to go.

De oude push-strategie heeft ondergedaan voor de hippepull-strategie. In realiteit zijn beide technieken nog steeds even interessant, maar je moet wel weten hoe je ze best inzet.

De meest efficiënte en effectieve marketingmethode is funnelmarketing waarbij je beide technieken combineert om de prospect richting conversie te leiden. 

 

Genereer meer afspraken met funnelmarketing 

Bereken jouw ROI: cold calling versus funnelmarketing

De voordelen van funnelmarketing

Bij funnelmarketing vertrek je vanuit eenpull-strategie, zodat je meteen weet wie geïnteresseerd is in jouw product. Vervolgens worden dezeleads warm opgevolgd via de push-strategie. 

De kracht van funnelmarketing bestaat erin dat alle ondernomen stappen zichtbaarworden voor sales & marketing. Zo is het mogelijk de doelgroep op een zeer persoonlijke manier te benaderen, je weet immers welke blogs ze gelezen hebben, op welke CTA's er geklikt werd, naar welke diensten er gesurft werd... 

Dankzij funnelmarketing zit elk gesprek er warmpjes bij! Je begint geen enkel gesprek zonder voorkennis, waardoor de positieve responsgraad 80% hoger ligt dan bij klassieke telefonische prospectie.

 

Benieuwd hoe snel jij jouw ROI bereikt met funnelmarketing?
Bereken jouw ROI met onderstaande calculator tool.

Nog interessante blogs voor jou

Wat doet een allround marketeer

Is jouw bedrijf op zoek naar een marketingexpert? Dan moet je letten op enkele belangrijke punten. Eerst en vooral: marketing is zeer breed.

Er bestaan verschillende soorten marketingexperts, elk met hun eigen specifieke competenties

Het wapen tegen de opkomende recessie

We kunnen er niet langer om heen. Elk nieuwsbericht, elke boodschap, elke meeting gaat tegenwoordig - al dan niet deels - over de vertraging van de economische groei, een voorzichtigere houding bij bedrijven en een terugschroeving van de investeringen. Hebben we Corona net doorzwommen, dan dient zich daar de volgende uitdaging reeds aan: de recessie.

Wat is HubSpot?

Hubspot is ongetwijfeld de ster onder de CRM-systemen. Zowel kleine als grote bedrijven hebben er baat bij hun operationele bedrijfsprocessen te vereenvoudigen met HubSpot. 

HubSpot is dan ook het Zwitsers zakmes onder de CRM-systeem. Het biedt alle nodige tools voor marketing, sales, content management én customer service. Elke afzonderlijke categorie heeft intrinsiek sterke features, maar ze stralen pas écht wanneer ze samenwerken.

Maak een afspraak met Stig van salesUp

Contacteer ons

salesUp BV
053 78 28 30
info@salesup.be

BE0877.584.635

Hoofdzetel Erpe
Evenbroekveld 14
9420 Erpe-Mere

Vestiging Hasselt
Trichterheideweg 11
3500 Hasselt

Vestiging Deinze
Gaversesteenweg 117
9
800 Deinze

Nieuwsbrief

Wij leren elke dag bij en brengen jou ook Up-to-date. Let's go Up together!

Volg ons op

This site is Upproved by salesUp