Wat is HubSpot?

Hubspot is ongetwijfeld de ster onder de CRM-systemen. Zowel kleine als grote bedrijven hebben er baat bij hun operationele bedrijfsprocessen te vereenvoudigen met HubSpot. 

HubSpot is dan ook het Zwitsers zakmes onder de CRM-systeem. Het biedt alle nodige tools voor marketing, sales, content management én customer service. Elke afzonderlijke categorie heeft intrinsiek sterke features, maar ze stralen pas écht wanneer ze samenwerken.

Waarom Hubspot?

Er was een tijd voor Hubspot en een tijd na Hubspot. In het kille, donkere tijdperk voor HubSpot stonden bedrijven vaak voor dezelfde uitdaging: slechte communicatie op de werkvloer. Hoe groter het bedrijf, hoe minder vlot de communicatie doorstroomt naar alle bedrijfsdepartementen. Wanneer de verschillende diensten ook nog eens in aparte kantoorruimtes opereren, gaan gevoelige nuances heel vaak verloren.

Ook bij salesUp hebben we deze donkere tijden moeten trotseren. We stelden ons voortdurend de vraag: hoe zorgen we ervoor dat marketingleads naadloos opgevolgd worden door onze salesmedewerkers; en hoe krijgen onze customer service medewerkers de juiste info om klanten snel een oplossing te bieden? Elk team had zijn eigen systemen, en communiceerde nog te weinig met de andere afdelingen.

Gelukkig kwam er licht aan het einde van de tunnel, toen het gouden HubSpot-tijdperk aanbrak. Met de implementatie van HubSpot steeg de werkefficiëntie zienderogen; de doorlooptijd verliep hierdoor 33% sneller.

Een overkoepelend CRM-systeem is dan ook noodzakelijk om te groeien als bedrijf. Al snel bleek Hubspot alle andere CRM-systemen (zoals Salesforce, Freshworks, Pipedrive, Active Campaign...) te overschaduwen. Want, Hubspot blinkt uit in gebruiksgemak, heldere rapportages, efficiënt leadbeheer, support opties en sales features.

Benieuwd hoe we jouw omzet laten stijgen?

Plan een meeting in met Stig voor een HubSpot demo op maat

Hoe werkt HubSpot?

HubSpot is ontworpen om de klantervaring zosmooth mogelijk te laten verlopen. Zij stonden dan ook aan de wieg van ‘inbound marketing’. Met behulp van een inbound methodologie kunnen bedrijven hun doelgroep aantrekken, engageren en in de watten leggen. 

In de beginfase is alle communicatie volledig geautomatiseerd door middel van automatische workflows. Toch voelt de prospect zich steeds persoonlijk aangesproken, dankzij slimme marketing trucjes. Door deze persoonlijke aanpak zijn mensen sneller geneigd om in dialoog te treden met de salesverantwoordelijken

Geïnteresseerden kunnen dan eenvoudig een afspraak inplannen met de salesverantwoordelijke, die hen meer informatie verschaft over het product of dienst. Dankzij lead scoring weten de salesmedewerkers ook perfect welke leads het snelst moeten behandeld worden.

Ook customer service medewerkers weten welke klant eerst te behandelen dankzij het ticketsysteem. Daarnaast is de Service Hub ook uitgerust met een klantenportaalkennisdatabase en mogelijkheid tot feedback enquêtes

De data uit al deze 
semi-automatische processen wordt ten slotte geanalyseerd door digital marketeers. Zij maken overzichtelijke dashboards, op maat van het bedrijf. Zo worden er zowel specifieke als algemene rapporten gevisualiseerd binnen eenzelfde systeem. Je kan bovendien zelf bepalen welke medewerker al dan niet zicht heeft op de welke dashboards. 

Good to know: klanten met een Marketing-, Sales-, Service- en CMS-hub zien ten minste 51% meer deals gesloten worden, in vergelijking met klanten die slechts beroep doen op één van de opties.

Waarom HubSpot door salesUp?

Heeft jouw bedrijf nood aan betere cijferanalyses wat betreft sales, marketing en customer service? Wij hebben de nodige marketingexpertise in huis om de juiste workflows en dashboards op te zetten. Als gouden HubSpot-partner beschikken we over tal van mogelijkheden om te segmenteren, personaliseren, automatiseren en analyseren

Daarnaast kunnen onze copywriters en grafisch vormgevers de workflows voeden met interessante content; gaande van SEO-blogs en advertentiecampagnes tot podcasts en video’s.

Bovendien heeft salesUp een volledig salesteam die dag in, dag uit bellen naar jouw potentiële klanten. Dankzij de data in HubSpot weten zij exact naar wat deze personen op zoek zijn. Zo kunnen onze salesmedewerkers perfect inspelen op hun behoeften.

Tot slot vangt ons customer service team alle klantcommunicatie op, zodat jouw klantenbestand stabiel kan blijven groeien.

Benieuwd hoe we jouw omzet laten stijgen?

Plan een meeting in met Stig voor een HubSpot demo op maat

Nog interessante blogs voor jou

Wat doet een allround marketeer

Is jouw bedrijf op zoek naar een marketingexpert? Dan moet je letten op enkele belangrijke punten. Eerst en vooral: marketing is zeer breed.

Er bestaan verschillende soorten marketingexperts, elk met hun eigen specifieke competenties

Het wapen tegen de opkomende recessie

We kunnen er niet langer om heen. Elk nieuwsbericht, elke boodschap, elke meeting gaat tegenwoordig - al dan niet deels - over de vertraging van de economische groei, een voorzichtigere houding bij bedrijven en een terugschroeving van de investeringen. Hebben we Corona net doorzwommen, dan dient zich daar de volgende uitdaging reeds aan: de recessie.

Revenue Operations als groeistrategie

Bedrijven die focussen op groei hebben alle baat bij een Revenue Operations Strategy. Een strategie die de collaboratie tussen sales, marketing en customer service stroomlijnt en resulteert in voorspelbare inkomsten.

De oude, logge silostructuur - waarbij ieder departement voor zich werkt - beantwoordt niet meer aan de hedendaagse noden. Klanten verwachten meteen een hapklaar antwoord op hun vragen.

Maak een afspraak met Stig van salesUp

Contacteer ons

salesUp BV
053 78 28 30
info@salesup.be

BE0877.584.635

Hoofdzetel Erpe
Evenbroekveld 14
9420 Erpe-Mere

Vestiging Hasselt
Trichterheideweg 11
3500 Hasselt

Vestiging Deinze
Gaversesteenweg 117
9
800 Deinze

Nieuwsbrief

Wij leren elke dag bij en brengen jou ook Up-to-date. Let's go Up together!

Volg ons op

This site is Upproved by salesUp