Hoe genereer je morgen meer omzet als autodealer?

Een auto afhalen dat is een belevenis.

Het probleem is jij rijdt buiten uit de garage en de volgende keer dat je contact hebt weet je: "Dit gaat geld kosten."
Want of er loopt iets niet lekker met de wagen of de banden dienen vervangen te worden of een onderhoud dringt zich op. 

Wat het ook precies is, het eerste contact na de aankoop van een wagen is een negatief contact. 
Hoe kan je als autodealer dat contact nu omdraaien in jouw voordeel? 

Maak een kaartje waarop je de sales een handgeschreven boodschap laat noteren. 
Zorg dat jullie vooraf besproken hebben wat deze boodschap zal zijn zodat deze zeker past bij jullie merkwaarden. 

Plaats het kaartje achter de zonneklep. 
Aangezien in België de zon weinig schijnt, zal deze toch niet meteen naar beneden gelaten worden. 

Wanneer enkele weken later, de Belgische zon toch eens de durf vindt om te schijnen, valt er uit de zonneklep jouw nieuwe klant het kaartje. 

Wanneer we dit bij een klant gedaan hebben, belden 17% van de nieuwe klanten spontaan. 

Dit om te bedanken voor het fijne, handgeschreven kaartje. 


En dat is het moment dat je het gesprek kan opentrekken. 
Begin met te vragen hoe de wagen rijdt, of het alles is wat men ervan had verwacht.
Vertel daarna dat het eerste onderhoud zeer belangrijk is voor de verdere levensduur van de wagen. Of dat de winterbanden belangrijk zijn voor de veiligheid en het verbruik.

Spreek vervolgens een nieuw terugbelmoment af om zo het tweede contactmoment meteen vast te leggen. 

Op deze manier is het tweede contactmoment een positief contact en zullen mensen zelfs uitkijken naar de volgende keer dat ze in contact staan met jouw vertegenwoordiger.

Let’s grab a cup of coffee and get to know each other!

Neem snel contact op om ons te gekke team te ontmoeten. Wij staan alvast te popelen om aan uw project te beginnen!

Contacteer ons

Win een gratis salestraining!

Waag je kans