Complimenteer je leveranciers

We leven in een wereld van zagen en klagen. De TGIF-gedachtengangen zijn groter dan de YIIM(Yes It Is Monday)-sferen. We verwachten steeds meer van onze medewerkers en onze leveranciers. Zeer goed is maar normaal en zelfs de norm geworden. 

 

Het gevaar is dat we excellente prestaties over het hoofd zien, met demotivatie tot gevolg.

Deze week hebben we​ geprobeerd tegen de stroming in te zwemmen en hebben we een medewerker van een leverancier uitvoerig gecomplimenteerd.

De medewerker in kwestie heeft een oplossing gezocht voor twee van zijn klanten, waaronder wij, door hen samen te brengen. Dit zonder er zelf enig voordeel uit te halen. Een nobele bruggenbouwer dus.

Omdat het ​ons zo opviel, heb​ben we ​eerst en vooral een brief gestuurd naar zijn CEO, waarin het excellente werk en onze complimenten werden beschreven. Een brief inderdaad, geen mail. De extra moeite van het afdrukken, ondertekenen, onder omslag steken en op de post doen, geeft net dat tikkeltje extra.

Daarnaast hebben we hem persoonlijk een fles champagne cadeau gedaan vergezeld van een, uiteraard met de hand geschreven, bedanking.

Waarom doen we al deze moeite? Omdat in een klantenservice werken niet steeds een makkelijke job is. Meestal hoor je enkel je klant als er iets niet goed loopt en je vult je dag dus met het oplossen van problemen. Wanneer iemand hierin exceptioneel werk levert, mag dat ook eens gezegd worden. En waarom dan niet via een bedanking met een tikkeltje extra?

Wanneer heb jij de laatste keer nog dat tikkeltje extra gedaan om een leverancier te bedanken?

Let’s grab a cup of coffee and get to know each other!

Neem snel contact op om ons te gekke team te ontmoeten. Wij staan alvast te popelen om aan uw project te beginnen!

Contacteer ons