Creëer een glimlach op het gezicht van je prospect door deze twee kleine tips.

Experience marketing is tegenwoordig hot. Mensen gaan steeds meer op zoek naar unieke ervaringen. Het bieden van deze unieke ervaringen heeft een groot voordeel: mensen vertellen en sharen heel graag deze beleving wat mogelijks zorgt voor een grotere bekendheid en uiteindelijk voor meer klanten. Maar hoe creëer je nu een betere beleving in jouw bedrijf? Deze twee tips zetten je alvast eenvoudig op weg.

Definieer je klanten- of prospectencontactpunten

Een unieke beleving creëren voor jouw prospect of klant begint bij het in kaart brengen van elk touchpoint dat je een persoon of bedrijf mogelijks kan hebben. Dit kan een geschreven touchpoint zijn zoals een mail, een auditief contactpunt of een fysiek contactpunt. De bedoeling daarna is om het gevoel dat je klant of prospect op elke touchpoint ondervindt te verbeteren. Op deze manier zal je prospect of klant net een iets beter gevoel hebben bij jouw bedrijf. Omdat je telkenmale zijn of haar gevoel verbeterd hebt, zal je eenvoudiger kunnen verkopen.

 

Tover een glimlach op het gezicht van je prospect via telefonisch contact

Wie vindt het niet leuk om een enthousiaste persoon aan de telefoon te krijgen? Niemand, inderdaad! Wees daarom een tikkeltje enthousiaster wanneer je telefonische prospectie doet of wanneer je inkomende oproepen beantwoord. Zeg in plaats van: “goedemiddag”, eens “een hele goede middag”. Je prospect of klant zal meteen dat tikkeltje extra voelen.

 

Tover een glimlach op het gezicht van je prospect via je mailhandtekening

Bijna elke mail wordt afgesloten op dezelfde standaard manier: “met vriendelijke groeten”. Hierdoor creëer je uiteraard geen extra beleving. Hiermee toon je aan dat je geen uitzonderlijk bedrijf bent en geen uitzonderlijke aandacht besteedt aan het contact met je klanten of prospecten. Het is nochtans zo eenvoudig op te lossen. Verander de saaie “met vriendelijke groeten” door iets frissers. Wij sluiten onze mails steeds af met “Uptimistic greetings”. Hiermee verwijzen we ten eerste naar “optimistisch”, één van onze drie kernwaarden. Ten tweede verwijzen we hiermee ook naar de “Up” van “salesUp”.

Blijf steeds kritisch elk contactmoment bekijken en stel je steeds de vraag wat verbeterd kan worden. Durf daarnaast ook je medewerkers challengen om af te wijken van hun standaard gewoonten. Vraag hen om steeds op zoek te gaan naar dat tikkeltje extra.

Al deze extra tikkeltjes zullen snel zorgen voor een boost in jouw verkoop. Nood aan een groter boost? Contacteer ons en we beloven je dat je steeds een glimlach op je gezicht zal krijgen bij elk contactpunt.

Let’s grab a cup of coffee and get to know each other!

Neem snel contact op om ons te gekke team te ontmoeten. Wij staan alvast te popelen om aan uw project te beginnen!

Contacteer ons