Eerste indruk aan de telefoon

Voor je aan een prospectiegesprek begint, is het belangrijk om een goede eerste indruk te maken aan de telefoon.
Een gesprek duurt doorgaans een drietal minuten dus veel tijd heb je niet om jezelf voor te stellen aan je gesprekspartner. Reken op 5 à 6 seconden.
In die tijdsspanne moet je de persoon aan de andere kant van de lijn warm maken en overtuigen om naar je te luisteren. Hoe doe je dat?

1. Wees enthousiast

Als je iemand opbelt, hou dan goed in je achterhoofd dat je eigenlijk een persoon stoort die op dat moment met iets anders bezig is.
Als je je met een monotone stem voorstelt, zal hij/zij nog meer het gevoel hebben dat je stoort.
Start het gesprek vanuit een positieve mindset en zorg voor een enthousiaste introductie.
Wees het zonnetje aan de andere kant van de lijn!

2. Vermijd ‘euhms’

Heel moeilijk voor velen maar laat ‘euhms’ achterwege tijdens je intro.
Door te aarzelen kom je onzeker over, wat argwaan creëert aan de andere kant van de lijn.
Zo kan je je gesprekspartner niet overtuigen om naar je te luisteren.
Oefen desnoods je voorstelling vooraf zodat er geen ‘euhms’ in sluipen- en al zeker niet voor je eigen naam!

3. Benoem je prospect

Als je iemand aan de lijn krijgt, begroet die persoon dan met zijn/haar naam.
Zorg dat je de naam correct uitspreekt want anders kom je onprofessioneel over.
Hetzelfde geldt trouwens voor de bedrijfsnaam.

Met deze tips maak je een positieve eerste indruk aan de telefoon en wordt het een geslaagd prospectiegesprek!

Meer tips nodig voor telefonische prospectie? Contacteer ons!

Let’s grab a cup of coffee and get to know each other!

Neem snel contact op om ons te gekke team te ontmoeten. Wij staan alvast te popelen om aan uw project te beginnen!

Contacteer ons