Hoe genereer je morgen meer omzet als autodealer?

Een auto afhalen dat is een belevenis.

Het probleem is, jij rijdt uit de garage en de volgende keer dat je contact hebt met hen weet je: "Dit gaat geld kosten."
Of er loopt iets niet lekker met de wagen, of de banden dienen vervangen te worden, of een onderhoud dringt zich op...

Wat het ook precies is, het eerste contact na de aankoop van een wagen is een negatief contact. 
Hoe kan je als autodealer dat contact nu omdraaien in jouw voordeel? 

Maak een kaartje waarop je de sales een handgeschreven boodschap laat noteren. 
Zorg dat jullie vooraf afgesproken hebben wat deze boodschap zal zijn, zodat deze zeker past bij jullie merkwaarden. 

Plaats het kaartje achter de zonneklep van je klant zijn auto. 
Aangezien in België de zon weinig schijnt, zal de zonneklep toch niet meteen naar beneden gelaten worden. 

Enkele weken later, wanneer de Belgische zon toch eens de durf vindt om te schijnen, het kaartje uit de zonneklep van jouw nieuwe klant valt.  

Bij de klanten waarbij we dit gedaan hebben, belden 17% van deze nieuwe klanten ons spontaan op.

Dit om ons te bedanken voor het fijne, handgeschreven kaartje. 


En dat is het moment dat je het gesprek kan opentrekken. 
Begin met te vragen hoe de wagen rijdt, of het alles is wat men ervan verwacht had.
Vertel daarna dat het eerste onderhoud zeer belangrijk is voor de verdere levensduur van de wagen. Of dat de winterbanden belangrijk zijn voor de veiligheid en het verbruik.

Spreek vervolgens een nieuw terugbelmoment af om zo meteen het tweede contactmoment vast te leggen. 

Op deze manier is het tweede contactmoment een positief contact en zullen mensen zelfs uitkijken naar de volgende keer dat ze in contact staan met jouw vertegenwoordiger.

Let’s grab a cup of coffee and get to know each other!

Neem snel contact op om ons te gekke team te ontmoeten. Wij staan alvast te popelen om aan uw project te beginnen!

Contacteer ons

Win een gratis salestraining!

Waag je kans