In with a bang met de overname van Filad

Aalst, 1 december 2020. salesUp BV nam contactcenter Filad BV uit Deinze over. Met deze zet timmeren we bij salesUp stevig verder aan onze groeiplannen voor 2021. De overname van Filad garandeert een verderzetting van de samenwerking met de klanten en medewerkers van Filad BV.

“Up to speed” is een understatement. De afgelopen jaren wisten we als bedrijf onze omzet te verviervoudigen. Dat het hierbij niet stopt, is zo onderhand duidelijk. Met een tweede overname in 2 jaar kwamen onze toekomstplannen opnieuw in een stroomversnelling.

Als commerciële partner verhogen we de omzet van onze klanten door in te zetten op 4 pijlers: telemarketingsales detachering, salestraining en contentmarketing. Contactcenter Filad specialiseerde zich de afgelopen 35 jaar zowel in outbound als inbound en was daarmee de ideale aanvulling bij salesUp.

Dirk Onderdonck, oprichter en zaakvoerder van Filad BV was aan het einde van een lange, succesvolle loopbaan op zoek naar een overnemer. “Perfect timing”, want op hetzelfde moment was het management van salesUp ook op zoek naar manieren om haar marktaandeel te vergroten.

2 familiebedrijven, 1 visie
“Ik zocht een overnemer die mijn visie deelde. Zo wist ik zeker dat ik met een gerust hart mijn ondernemerskind kon achterlaten.” vertelt Dirk Onderdonck. “Na een eerste gesprek met salesUp zat het gevoel meteen goed. Het feit dat zij, net als wij, een familiebedrijf zijn zorgde voor heel wat raakvlakken.”

Deze gelijke visie zochten Greet en Stig, de bezielster van salesUp en haar zoon, ook bij Filad. “We verschillen sterk van het gemiddelde contactcenter. We zorgen voor afspraken op een warme, proactieve manier door het inzetten van (tele)marketing. We werken niet met een script en een legbatterij vind je bij ons niet terug. Ons team is voor ons het belangrijkste. Diezelfde filosofie voelden we meteen, wat de goesting vergrootte.”, aldus Greet Jacobs.

Inbound als extra luik in de dienstverlening
“Tot voor de overname waren onze sales-activiteiten proactief. Wij zetten steeds de eerste stap. We hadden al langer het doel om ook actief te worden in customer service. Dit gebeurt gewoon bijna nooit écht goed. Eén van de grootste frustraties van mensen is contact opnemen met een helpdesk. Hier willen wij verandering in brengen. Met de overname van Filad zetten we hiermee meteen een stevige stap in deze richting.” aldus Stig. “Vanaf nu kunnen klanten ook bij ons terecht om hun inkomende communicatie te laten opvangen.”

Continuïteit gegarandeerd
Door deze overname verandert er voor de bestaande klanten en teamleden van Filad niets. “De overname moest vlekkeloos verlopen,” aldus Stig. “Daar hebben we de afgelopen maanden hard aan gewerkt en ik geloof dat we daar meer dan gewoon in geslaagd zijn. Samen met het voltallige team kijken we vol ongeduld uit naar de toekomst, die beslist zeer interessant zal worden.”

Let’s grab a cup of coffee and get to know each other!

Neem snel contact op om ons te gekke team te ontmoeten. Wij staan alvast te popelen om aan uw project te beginnen!

Contacteer ons

Win een gratis salestraining!

Waag je kans