salesUp genomineerd voor de trends Gazellen

We zijn verheugd te delen dat salesUp is genomineerd voor de 'Trends Gazellen'. Deze prestigieuze bekroning, die jaarlijks de snelst groeiende en meest veerkrachtige bedrijven in de schijnwerpers zet, heeft ons als genomineerde geselecteerd. Voor Greet Jacobs en haar team is deze nominatie meer dan een erkenning; het is een trotse bekroning van jarenlang toegewijd werk. 

Deze blog neemt je mee achter de schermen van salesUp, in een exclusief interview met de oprichtster.

 

“Voor mij is de erkenning op zichzelf al een ongelooflijke prestatie. Het feit dat we opgemerkt zijn, bevestigt dat wat we doen goed is en dat onze werkwijze effectief is. Het zorgt voor extra bevestiging van ons werk, en dat doet deugd."

 

Achtergrond en ontstaan van het bedrijf

Hoe is alles begonnen? 

We nemen je mee terug in de tijd. Greet haar passie voor ondernemen werd al duidelijk van jongs af aan. Ze komt uit een ondernemersgezin en heeft thuis altijd gezien dat er heel hard gewerkt werd. Vanuit deze inspirerende achtergrond zette Greet haar eerste stappen als zelfstandige.Ze begon haar allereerste bedrijf waar ze industriële reinigingsmachines verkocht, gericht op scholen, grote industriële complexen en ziekenhuizen. Deze ervaring legde de basis voor haar loopbaan en heeft haar gevormd tot de ondernemer die ze vandaag is.

Haar commerciële reis kreeg een nieuwe wending toen ze de uitzendsector betrad. Elf jaar lang verhandelde ze diensten gerelateerd aan deze sector, waarna ze snel de kans kreeg om leidinggevende te worden over verschillende kantoren in België. In haar rol als leidinggevende coördineerde ze meerdere kantoren, waar haar ondernemersgeest en toewijding opnieuw schitterden.

 

 

Het ondernemerschap en de drive waarmee Greet elke dag opnieuw haar job met passie uitoefende, bleven niet onopgemerkt. Na enige tijd in dienstverband te hebben gewerkt voelde Greet dat ze toch nog steeds onvervulde ambities had op professioneel gebied. Bovendien stuitte ze op bepaalde frustraties binnen het commerciële werk, zaken die zij vanuit haar ervaring  anders wilde aanpakken. Ze werd nooit echt verliefd op het commercieel werk dat ze zag. Hierdoor besloot ze haar frustratie om te zetten in iets positiefs, en een eigen bedrijf op te richten. 

In 2005 werd GJ&Partners (Greet Jacobs en Partners) een feit. Haar missie? De commerciële wereld verrijken met haar expertise. Ze streefde ernaar om bedrijven te laten zien dat het niet alleen anders, maar vooral beter kon. Greet wilde met overtuiging verspreiden dat sales niet zomaar een job is, maar een passie  die bedrijven effectief naar een hoger niveau kan tillen.

"In de beginjaren werkte ik volledig alleen. Het succes liet niet op zich wachten en het was tijd om de taken te verdelen”

Naam en evolutie van het bedrijf

Greet begon haar onderneming in Hofstade en verhuisde in 2006 naar Aalst, waar ze op dat moment samenwerkte met drie personen. Een Upgrade van de tafel in de living naar een aparte kantoorruimte drong zich op. 

In 2014 stapte haar zoon Stig in het bedrijfsverhaal. De liefde voor het commerciële vak was hem van kinds af aan bijgebracht. Het werd niet zomaar een professionele reis, maar een gezamenlijke reis van twee generaties. Zo heeft Stig, gedreven door de liefde voor het ondernemen en geïnspireerd door zijn mama, zijn eigen pad binnen het bedrijf uitgestippeld.

De oorspronkelijke naam GJ&Partners, gaf weinig inzicht in de specifieke taken die ze deden als bedrijf. Onder de drijvende kracht van Stig werd gekozen voor een naamswijziging. Toen vielen de puzzelstukjes in elkaar: onder de naam salesUp werd direct duidelijk wat de diensten van het familiebedrijf waren. 

“Bij salesUp overschrijden we de grenzen van traditionele callcenters. Wij zijn strategische partners die samen met jou een prospectieblauwdruk ontwerpen, gebaseerd op onze uitgebreide expertise. Verwacht bij ons geen blinde uitvoering van voorgeschreven scripts. We tillen jouw telefonische prospectie naar een niveau van doordachte strategie en tastbare impact.”

Door de specifieke behoeften en vragen van klanten werd er stilgestaan bij de uitbreiding van de diensten. Het besef dat er uitdagingen waren binnen de commerciële sector, gecombineerd met de wens om volledig te kunnen voldoen aan de klantenbehoeftes, leidde tot de toevoeging van een tweede, derde en vierde bedrijfsactiviteit. Zo groeide salesUp uit tot de Up groep, een onderneming die in staat is om bedrijven een complete commerciële ondersteuning te bieden.

Naar analogie kregen de vier zusterbedrijven van salesUp klare namen: 

  • Nood aan meer prospectie afspraken in je agenda? Dan vult ons salesUp team jouw agenda via telefonische prospectie. Schakel ons ervaren telemarketing team in om afspraken in te boeken voor jouw salesmensen. 
  • Nood aan meer resultaat vanuit marketing en inkomende leads? Dan ben je bij het Performance Marketing team van shakeUp aan het juiste adres. Een op maat gebouwd experten team, maandelijks ingevuld op basis van jouw noden. 
  • Nood aan een betere behartiging van je inkomende klantcontacten? serviceUp is gespecialiseerd in multi-channel inbound. Als contact center staan wij 24/7 klaar om al jouw inkomende contacten te behartigen. Dit kan zowel in volledige uitbesteding als in ondersteuning van jouw customer service team. 
  • Hulp nodig bij het invullen van jouw openstaande commerciële vacature? recruitUp zoekt, vindt en screent de juiste kandidaat. Onze ervaren recruiters zijn gespecialiseerd in het selecteren van commerciële profielen.
  • Nood aan extra kennis en kunde op commercieel vlak? Dan geeft skillsUp jou graag onze 19 jaar ervaring mee. Onze coaches staan klaar om de commerciële skills van jouw sales, customer service en cold calling of prospectieteam te Up'en. 

Missie en visie van salesUp

Vanaf het prille begin had salesUp steeds als missie kwaliteit. “Toen ik als zelfstandige begon, bezocht ik diverse callcenters en concludeerde al snel: ‘Dit nooit’.” Greet weigerde de weg van massaproductie en repetitief werk te bewandelen. “Wat ik wilde, was een werkomgeving creëren waar zowel medewerkers als klanten met het grootste respect behandeld werden.” Binnen elk bedrijf streven we er niet naar om de grootste te zijn, maar wel de beste. 

“Ons team vormt de basis van het bedrijf, met als doel een goede werkgever te zijn. Het is niet alleen belangrijk om te groeien als bedrijf, maar ook om een gezonde en positieve werkomgeving te behouden.”

Deze nominatie is geen eindpunt maar juist een startpunt voor het verderzetten van Greet’s visie om klanten te helpen groeien. Of zoals Greet het zelf graag verwoordt,

the only way is Up!

Nog interessante blogs voor jou

salesUp versterkt de wereldwijde aanwezigheid van GEODIS

Toen GEODIS, de wereldwijde leider in supply chain-oplossingen, ons benaderde, stonden ze voor een duidelijke uitdaging: hoe kunnen we onze merkbekendheid vergroten en meer sales genereren in een markt die constant evolueert? Met een ambitieuze visie en een database van 1.210 contacten, was het tijd voor actie. Ben je klaar om te ontdekken hoe we deze uitdaging samen hebben aangepakt?

 

Telefonische prospectie voor Ikaros Solar

Het succes van een telefonische salescampagne hangt sterk af van externe factoren. Zo zijn de performantie van het salesteam en de achterliggende technische uitrusting belangrijk voor de efficiëntie van de campagne. 

Daarnaast is zeker ook de onderliggende data van cruciaal belang voor het welslagen van de outreach. Het spreekt voor zich dat hoe kwaliteitsvoller de data is, hoe doeltreffender de campagne zal verlopen. Bij salesUp dragen  we dit principe hoog in het vaandel. Om aan te tonen hoe belangrijk de kwaliteit van data is, vergelijken we graag de werking in ons project met Ikaros Solar.  In dit project vormde nauwkeurig geselecteerde en diepgaand geanalyseerde data de basis voor onze strategie. Dit artikel laat zien hoe zorgvuldig gescreende  prospectiedata de weg effent voor opmerkelijke verkoopresultaten.

Een oprecht gesprek is het beste saleswapen

De samenwerking tussen salesUp en Eurocircuits vormt een indrukwekkend voorbeeld van hoe een effectieve telemarketingstrategie kan bijdragen aan zakelijk succes. Dit partnership illustreert eens temeer het belang van een persoonlijke benadering in de B2B-sector en hoe een oprecht gesprek meer omzet oplevert dan een scriptgedreven strategie.

Contacteer ons

salesUp by  Up 
053 78 28 30
info@salesup.be
BE0877.584.635

Hoofdzetel Erpe
Evenbroekveld 14
9420 Erpe-Mere

Nieuwsbrief

Wij leren elke dag bij en brengen jou ook Up-to-date. Let's go Up together!

Volg ons op

This site is Upproved by shakeUp