Blog

Ontdek de wondere wereld van sales, marketing, customer service, recruitment en salescoaching door de ogen van onze experts.

Onze jarenlange ervaring in deze 5 departementen delen we graag via meeslepende blogs en interessante user cases.

 

A lot of facts and figures,
to bring your revenue Up!

Wat doet een allround marketeer

Is jouw bedrijf op zoek naar een marketingexpert? Dan moet je letten op enkele belangrijke punten. Eerst en vooral: marketing is zeer breed.

Er bestaan verschillende soorten marketingexperts, elk met hun eigen specifieke competenties

Het wapen tegen de opkomende recessie

We kunnen er niet langer om heen. Elk nieuwsbericht, elke boodschap, elke meeting gaat tegenwoordig - al dan niet deels - over de vertraging van de economische groei, een voorzichtigere houding bij bedrijven en een terugschroeving van de investeringen. Hebben we Corona net doorzwommen, dan dient zich daar de volgende uitdaging reeds aan: de recessie.

Wat is HubSpot?

Hubspot is ongetwijfeld de ster onder de CRM-systemen. Zowel kleine als grote bedrijven hebben er baat bij hun operationele bedrijfsprocessen te vereenvoudigen met HubSpot. 

HubSpot is dan ook het Zwitsers zakmes onder de CRM-systeem. Het biedt alle nodige tools voor marketing, sales, content management én customer service. Elke afzonderlijke categorie heeft intrinsiek sterke features, maar ze stralen pas écht wanneer ze samenwerken.

Revenue Operations als groeistrategie

Bedrijven die focussen op groei hebben alle baat bij een Revenue Operations Strategy. Een strategie die de collaboratie tussen sales, marketing en customer service stroomlijnt en resulteert in voorspelbare inkomsten.

De oude, logge silostructuur - waarbij ieder departement voor zich werkt - beantwoordt niet meer aan de hedendaagse noden. Klanten verwachten meteen een hapklaar antwoord op hun vragen.

Rekruteren met vacaturevideo´s

Een krachtige vacaturevideo voor VOKANS. 
“VOKANS is reeds 3 jaar permanent op zoek naar geschikte accountmanagers in diverse regio’s. We waren dus echt overdonderd door de kwalitatieve instroom die salesUp leverde op korte termijn. Binnen de twee maanden zijn 4 medewerkers opgestart.”
Leen Servranckx, VOKANS 

 

Outbound marketing voor UNIZO

UNIZO is de grootste ondernemersorganisatie van Vlaanderen en Brussel. Zij bieden ondernemers interessante begeleidingstrajecten aan. Hun doel? Bedrijven laten groeien. De grootste uitdaging bij UNIZO was het bereiken van de juiste doelgroep. Hiervoor klopten ze aan bij salesUp, waar marketing en sales hand in hand gaan.

Hoe supply chain management sexy maken?

Supply Focus is een internationale speler wat betreft ‘supply chain management software’. We horen je al denken “niet het meest opwindende onderwerp”, right? Dus, hoe maak je supply chain management software dan wel sexy? We stonden voor een grote uitdaging en besloten het dan ook groots aan te pakken. Want als we iets doen, dan doen we het goed! 

Hoe GDPR toepassen in België?

De GDPR is een welbesproken onderwerp in de marketingwereld. Wie zijn gegevens mogen gebruikt worden en voor welke doeleinden? Binnen deze Europese wetgeving zijn er ook internationale verschillen. Ontdek hier hoe je de persoonsgegevens van jouw leads volgens de richtlijnen gebruikt bij marketing.

Verbeter jouw rendabiliteit met smarketing

“Invest in marketing”, they said.
“It will be fun”, they said.

We kunnen er niet omheen. Marketing maakt of kraakt jouw bedrijf. Hoe fantastisch zou het zijn als jouw promotievideo een hit wordt op sociale media? Daarentegen kunnen slechte leadopvolgingen al de marketing efforts in het water laten vallen. Om die reden is het belangrijk slim in te zetten op marketing, ofwel 'smarketing'. 

Smarketing duidt op een perfecte afstemming tussen marketing- en salesprocessen.

Als er iets is wat salesUp écht goed kan, dan is het wel smarketing.

Wat is funnelmarketing?

Outboundmarketing is nog steeds de ster aan het marketing-firmament. Het enige nadeel is dat deze aanpak vaak aan efficiëntie mist. De meeste prospects lopen niet meteen warm van cold calling.

Wat als we cold calling kunnen 'opwarmen' d.m.v. funnelmarketing waarbij je de bezoeker via welbepaalde stappen richting conversie leidt? 

5 tips voor telefonische prospectie

Telefonische prospectie of cold calling heeft tal van voordelen. Tenminste, als je het juist doet! Met 'het juist doen' sturen we niet aan op een dogmatische aanpak die altijd leidt tot het gewenste resultaat. We geven graag enkele trucjes mee die het telefonisch prospecteren vereenvoudigen.

Zahra Vanwijnsberghe, inside sales manager bij salesUp, verklapt jou de gouden basics bij koude prospectie.

Tips hoe cold calling efficiënter kan

Tussen de zoektocht naar klanten en het effectief ondertekenen van een samenwerkingsvoorstel zitten een heleboel stappen. Hierbij vormt het telefonisch prospecteren een van de meest tijdrovende taken.

De meeste inside sales medewerkers bellen op automatische piloot en krijgen heel vaak ‘nee’ te horen. Na iedere ‘nee’ verzamelen ze opnieuw hun moed en bellen ze enthousiast verder.

Iedere ondernemer of salesmanager stelt zich wel eens de vraag ‘hoe kan cold calling efficiënter?’, en blijft vervolgens vasthouden aan oude gewoontes…

Fouten die je moet vermijden bij offertes

Wat is jouw doel met het opmaken van een offerte? Alle prijzen oplijsten? Of je volledig verkoopgesprek nogmaals neerschrijven? Als je jezelf herkent in één van beide situaties, dan kan je snel je offerte naar het volgende niveau tillen. Met onze tips ontdek je hoe jouw offerte een meerwaarde kan bieden voor je prospect. 

Maak een afspraak met Stig van salesUp

Contacteer ons

salesUp BV
053 78 28 30
info@salesup.be

BE0877.584.635

Hoofdzetel Erpe
Evenbroekveld 14
9420 Erpe-Mere

Vestiging Hasselt
Trichterheideweg 11
3500 Hasselt

Vestiging Deinze
Gaversesteenweg 117
9
800 Deinze

Nieuwsbrief

Wij leren elke dag bij en brengen jou ook Up-to-date. Let's go Up together!

Volg ons op

This site is Upproved by salesUp