salesUp verhoogt leads & sales voor Axians Audiovisual

Ontdek in een unieke blik achter de schermen hoe Axians Audiovisual, een toonaangevend bedrijf in de audiovisuele sector, hun prospectie uitbesteedde aan salesUp en daarmee een overweldigend aantal leads en sales genereerde. Leer hoe de outbound aanpak van salesUp resulteerde in een conversiepercentage van 78% en tevreden klanten die hun diensten nu op meerdere locaties inzetten. Up your sales met salesUp!

Telefonische prospectie voor Axians

Axians Audiovisual, een toonaangevend bedrijf gespecialiseerd in audiovisuele oplossingen, staat bekend om hun innovatieve en hoogwaardige technologieën. Als expert op het gebied van audio, video, en multimedia, levert Axians Audiovisual op maat gemaakte oplossingen voor verschillende sectoren en bedrijven in Vlaanderen, België. Met een passie voor kwaliteit en klanttevredenheid, streven ze ernaar om audiovisuele ervaringen te creëren die impact maken en zorgen voor blijvende indrukken. 

Axians was op zoek naar een betrouwbare partner om hun prospectie uit te besteden en meer leads binnen te halen. Ze vonden de perfecte match bij salesUp, een ervaren inside sales bedrijf met expertise in prospectie, leadopvolging en telemarketing. Samen hebben ze een indrukwekkende campagne uitgevoerd die resulteerde in een verbluffend aantal leads en een serieuze boost in sales. Hoe deze succesvolle samenwerking tot stand? We geven een woordje uitleg over het project, van onboarding tot het aanbrengen van nieuwe klanten.

meetUp: een sterke basis leggen

De samenwerking begon met een strategische meeting tussen Paul, de verantwoordelijken van Axians Audiovisual, Zahra, de Operations Manager van salesUp, en haar prospectieteam. In deze meeting werd alles nauwkeurig doorgesproken en vastgelegd:

Producttraining: salesUp werd volledig ondergedompeld in de wereld van Axians Audiovisual. Ze werden getraind om er voor te zorgen dat ze zouden overkomen alsof ze al jaren in dienst waren bij het bedrijf.

Doelgroepbepaling: Aan de hand van een gedetailleerd opstart document, productinformatie en extra gegevens over de decision makers, werd de doelgroep vastgesteld.

Tone of voice en salespitch: De communicatie werd volledig afgestemd op de werkwijze en persoonlijkheid van Paul, de sales vertegenwoordiger van Axians.

Duidelijke stappen in het proces: Alle betrokkenen waren op de hoogte van de volgende stappen en het gehele traject werd goed doorgesproken.

warmUp: persoonlijke en efficiënte communicatie

Omdat het beslissingsproces van opstartende klanten bij Axians Audiovisual vaak langer duurt en er veelal meerdere decision makers betrokken zijn, werd er gekozen voor een meer-staps-prospectie aanpak. Hierbij werden de doelgroepen bereikt via meerdere contactmomenten, ondersteund door de juiste marketing. Dit alles met een visie op het creëren van een lange termijn relatie. 

De datapartners van salesUp gingen aan de slag en stelde de doelgroep samen op basis van de verzamelde informatie. De campagne werd opgedeeld voor facility managers en IT-managers, zodat de boodschap perfect op hun specifieke behoeften kon inspelen. De marketing content werd met zorg opgesteld, met aandacht voor de tone of voice en de manier waarop Paul zijn salespitch deed.

 

startUp: de eerste telefoongesprekken starten

Het salesUp team heeft intussen van de warmUp gebruik gemaakt om de services van Axians door en door te leren kennen en kan niet wachten om in deze leads te duiken. Van zodra Paul op de startknop duwde, zette ons team hun tanden in de prospectie adressen. Na een laatste korte controle op de kwaliteit van de adressen duwden ze de leads de funnel in en volgde ze nauwgezet alle stappen van de prospectie op.  Hun doel was om de leads zorgvuldig te begeleiden en te vormen tot kwalitatieve prospects voordat ze ingeboekt werden in Paul’s agenda. 

Om de communicatie tussen salesUp en Axians te optimaliseren, werd er gebruikgemaakt van een gedeelde rapportage. Alle lead gegevens en relevante informatie werden hierin verzameld. Door een handige automation werd Paul automatisch per mail op de hoogte gesteld wanneer nieuwe prospects aan het document werden toegevoegd. Na de eerste fysieke meeting met de prospect, deelde Paul feedback in de Sheet om het salesUp team op de hoogte te houden van het verdere salesproces.

 

resultsUp: continue optimalisatie en feedback

Omdat het beslissingsproces van opstartende klanten bij Axians Audiovisual vaak langer duurt en er veelal meerdere decision makers betrokken zijn, werd er gekozen voor een meer-staps-prospectie aanpak. Hierbij werden de doelgroepen bereikt via meerdere contactmomenten, ondersteund door de juiste marketing. Dit alles met een visie op het creëren van een lange termijn relatie. 

Elke maand kwamen salesUp en Axians Audiovisual samen voor een resultsUp meeting. Hierin werden alle cijfers en bevindingen grondig besproken en geanalyseerd. De kwaliteit van de data, het resultaat van de afspraken, de gehoorde argumenten aan de telefoon, en de conversieresultaten naar offertefase en getekende contracten werden nauwlettend in de gaten gehouden. Op basis van de feedback en bevindingen werd bijgestuurd waar nodig, om samen tot een optimaal resultaat te komen.De datapartners van salesUp gingen aan de slag en stelde de doelgroep samen op basis van de verzamelde informatie.

De campagne werd opgedeeld voor facility managers en IT-managers, zodat de boodschap perfect op hun specifieke behoeften kon inspelen. De marketing content werd met zorg opgesteld, met aandacht voor de tone of voice en de manier waarop Paul zijn salespitch deed.

numbersUp: indrukwekkende resultaten

Dankzij de samenwerking met salesUp realiseerde Paul maar liefst 36 meetings met warme prospects, waarvan hij er 28 omzette naar concrete offertes. Dit komt neer op een indrukwekkend conversiepercentage van 78%. Bovendien werden de eerste installaties al uitgevoerd en waren nieuwe klanten zo tevreden over de service dat ze intussen besloten Axians Audiovisual ook op andere sites te gaan inschakelen.

Up your sales met salesUp

salesUp bewees zich als de perfecte partner voor Axians Audiovisual met hun kwalitatieve cold calling aanpak. Door de combinatie van strategische planning, persoonlijke communicatie en nauwkeurige opvolging werden buitengewone resultaten behaald.

Wil jouw bedrijf ook een boost geven aan prospectie en sales?
Neem vandaag nog contact op met Rany ​​​en ontdek wat salesUp voor jouw bedrijf kan betekenen. Ons inside sales team staat klaar om jouw sales strategie naar een hoger niveau te tillen.

 

Telefonische prospectie uitbesteden? 

Ontdek via deze checklist waar je op moet letten.

Maak een afspraak met Stig van salesUp

Nog interessante blogs voor jou

salesUp versterkt de wereldwijde aanwezigheid van GEODIS

Toen GEODIS, de wereldwijde leider in supply chain-oplossingen, ons benaderde, stonden ze voor een duidelijke uitdaging: hoe kunnen we onze merkbekendheid vergroten en meer sales genereren in een markt die constant evolueert? Met een ambitieuze visie en een database van 1.210 contacten, was het tijd voor actie. Ben je klaar om te ontdekken hoe we deze uitdaging samen hebben aangepakt?

 

Telefonische prospectie voor Ikaros Solar

Het succes van een telefonische salescampagne hangt sterk af van externe factoren. Zo zijn de performantie van het salesteam en de achterliggende technische uitrusting belangrijk voor de efficiëntie van de campagne. 

Daarnaast is zeker ook de onderliggende data van cruciaal belang voor het welslagen van de outreach. Het spreekt voor zich dat hoe kwaliteitsvoller de data is, hoe doeltreffender de campagne zal verlopen. Bij salesUp dragen  we dit principe hoog in het vaandel. Om aan te tonen hoe belangrijk de kwaliteit van data is, vergelijken we graag de werking in ons project met Ikaros Solar.  In dit project vormde nauwkeurig geselecteerde en diepgaand geanalyseerde data de basis voor onze strategie. Dit artikel laat zien hoe zorgvuldig gescreende  prospectiedata de weg effent voor opmerkelijke verkoopresultaten.

salesUp genomineerd voor de trends Gazellen

We zijn verheugd te delen dat salesUp is genomineerd voor de 'Trends Gazellen'. Deze prestigieuze bekroning, die jaarlijks de snelst groeiende en meest veerkrachtige bedrijven in de schijnwerpers zet, heeft ons als genomineerde geselecteerd. Voor Greet Jacobs en haar team is deze nominatie meer dan een erkenning; het is een trotse bekroning van jarenlang toegewijd werk. 

Deze blog neemt je mee achter de schermen van salesUp, in een exclusief interview met de oprichtster.

 

“Voor mij is de erkenning op zichzelf al een ongelooflijke prestatie. Het feit dat we opgemerkt zijn, bevestigt dat wat we doen goed is en dat onze werkwijze effectief is. Het zorgt voor extra bevestiging van ons werk, en dat doet deugd."

 

Contacteer ons

salesUp by  Up 
053 78 28 30
info@salesup.be
BE0877.584.635

Hoofdzetel Erpe
Evenbroekveld 14
9420 Erpe-Mere

Nieuwsbrief

Wij leren elke dag bij en brengen jou ook Up-to-date. Let's go Up together!

Volg ons op

This site is Upproved by shakeUp