Telefonische prospectie voor Cesano
Cesano is een startUp-organisatie die zich focust op het plaatsen van elektrische fietsen in de horecasector. Het gaat om een uniek concept, omdat de investering – onder andere een onderhoudscontract, VAB, pechbijstand… - volledig gedragen wordt door Cesano. Hun klanten hoeven zich dus enkel te focussen op het verhuur van deze fietsen.
Prospectie voor Cesano
Iets minder dan een halfjaar geleden klopte Cesano aan bij salesUp om hen bij te staan bij de verder uitbouw van hun bedrijf.
Cesano startte in eerste instantie zelf met bellen
Om te weten of dit concept zou aanslaan, belde het bedrijf eerst zelf 100 hotels op om te luisteren of er een markt is voor hun idee en jawel!
Ze haalden uit deze eerste gesprekken enkele mooie learnings:
- Hoe ze het Cesano-verhaal het beste naar voor brengen
- Hoelang zo’n salesgesprek mag duren
- Wat de hit rate is voor het sluiten van contracten
De expertise van een externe partner
Met deze informatie klopten ze aan bij salesUp. We zetten met plezier onze schouders onder dit mooie project & hoe! Yves Van Sante, Founder & Managing Partner van Cesano, onderstreepte dat de resultaten van salesUp eigenlijk beter waren dan die van Cesano zelf:
"Ik heb dat zelden meegemaakt.. well done!
Graag wil ik onderstrepen dat wij zeer tevreden zijn
over de behaalde resultaten & voor de passie
dat je legt in ons product." – Yves Van Sante
Yves vertelde ons verder dat salesUp het verhaal vol overgave bracht zoals zij dat zelf zouden doen: “Het is enorm fijn dat een externe partner aanvoelt als een extra schakel van je eigen bedrijf. Zo zou het altijd moeten zijn!”
Indrukwekkende resultaten
Cesano ontdekte dat er wel degelijk een markt is voor hun product én dat het ook echt mogelijk is om een stukje van je salesproces toe te vertrouwen aan een externe partij mits je de juiste keuze maakt bij wie je aanklopt.
En wat met de doelstelling van het plaatsen van 250 e-bikes? Mission accomplished!
Het bedrijf heeft zopas succesvol zijn Winwinner-campagne afgerond. Het is een platform dat ondernemers en investeerders samenbrengt. Op deze manier kon het bedrijf nog extra budget ophalen voor het aantrekken van klanten.
Ook jouw prospectie uitbesteden?
salesUp bewees zich als de perfecte partner voor Cesano met hun kwalitatieve cold calling aanpak. Door de combinatie van strategische planning, persoonlijke communicatie en nauwkeurige opvolging werden buitengewone resultaten behaald.
Wil jouw bedrijf ook een boost geven aan prospectie en sales? Neem dan vandaag contact op.