Skip to content

Q8Oils: Een geoliede samenwerking voor B2B-prospectie

In de altijd evoluerende wereld van B2B-prospectie heeft Q8Oils, gespecialiseerd in de handel en productie van brandstoffen en smeermiddelen, de uitdaging aangenomen om meer sales te genereren. Daarvoor schakelden ze ons als externe prospectiepartner in. Het doel was duidelijk: brand awareness creëren voor Q8Oils en sales genereren met als primaire doelgroep de productiemanagers, onderhoudsmanagers, kwaliteitscoördinatoren en gezondheids- en veiligheidsmanagers in meerdere sectoren.

IZ6A9779_LR
IMG_1922_LR

De campagnes

Aanvankelijk begon Q8 Oils met één campagne: prospectie in Zuid-Nederland. Maar al snel werden, vanwege het succes van de eerste, er twee andere aan toegevoegd. De andere campagnes die daaruit voortvloeiden, draaiden om prospectie van bedrijven in en rond de haven van Antwerpen en prospectie in Wallonië.

De campagne in de haven van Antwerpen was bijzonder interessant omdat ze een iets andere aanpak kreeg dan gebruikelijk. Hier begon salesUp met een vrijblijvende  enquête, om beter de behoeften van de te prospecteren bedrijven te begrijpen. De enquête ging dieper in op de producten die bedrijven gebruikten, de uitdagingen waarmee ze te maken hadden en zelfs hun wagenpark en machines kwamen aan bod. Op basis van de resultaten werden de meest veelbelovende bedrijven opnieuw benaderd voor een kennismakingsgesprek, toegespitst op de challenges die ze eerder zelf aangaven. Deze aanpak leidde tot een opmerkelijke conversieratio van meer dan 50%.

 



Een succesvol partnership

Wat dit partnerschap echt succesvol maakte, was de nauwe samenwerking tussen Q8Oils en salesUp. Het salesteam van salesUp had rechtstreeks contact met de Q8Oils -verkopers, en afspraken werden naadloos ingepland via een gedeeld agendasysteem. Bovendien werden wekelijkse rapporten met inzichten uit de telefoongesprekken naar Q8Oils gestuurd. Regelmatige feedbacksessies werden georganiseerd, waardoor Q8Oils de communicatie met prospects kon evalueren en bijsturen waar nodig.

IMG_1965_LR
IMG_1665_LR

Til je telefonische prospectie naar een hoger niveau

Het succesverhaal van Q8Oils en salesUp biedt waardevolle inzichten die kunnen helpen je eigen telefonische prospectie te perfectioneren. We kunnen uit deze case drie waardevolle tips destilleren waarmee je moeiteloos zelf aan de slag kan om  jouw eigen prospectie-inspanningen naar een hoger niveau te tillen. 

Productkennis en Training: Het salesUp team kreeg uitgebreide technische en producttraining om vol vertrouwen te bellen. Hierdoor konden ze gesprekken voeren zonder script, wat resulteerde in authentieke interacties.

Scriptloze Communicatie: In plaats van een rigide script te volgen, streeft salesUp naar vlotte en natuurlijke gesprekken. Hierdoor kunnen ze flexibel inspelen op de behoeften van de prospects.


​​​​​​​Wees creatief met uw enquête: Stel vragen op een interessante en relevante manier om waardevolle informatie te verzamelen zonder de 'enquête'-vibe.

Ook meer verkopen?

De samenwerking tussen salesUp en Q8Oils is een toonbeeld van hoe een innovatieve aanpak en nauwe samenwerking kunnen leiden tot buitengewone resultaten. Of zoals Isabella Hauquier, Sales Manager bij Q8Oils, het verwoordde: "Onze aangename samenwerking met salesUp blijft consequent leiden tot blijvende successen." Dit succesverhaal bewijst dat met de juiste strategie, training en samenwerking, telefonische prospectie een krachtige motor kan zijn voor het genereren van waardevolle B2B-sales.